Витамини и минерали за спортисти на топ цени — 4+ Nutrition

Витамини и минерали


Повечето от хората страдат от недостиг на важни витамини и минерали,като при спортистите, подложени на тежък тренировъчен режим този феномен е най-често срещан. Единици са полезните вещества, които нашият организъм е способен сам да синтезира, поради което те трябва да се набавят по два начина – чрез храната или под формата на хранителни добавки.

Това, което прави спортните добавки на 4+ Nutrition толкова предпочитани от милиони атлети по света е отличния витаминен комплекс, който е част от продуктовата гама на марката. Голяма част от атлетите се нуждаят от допълнителен прием на важни за здравето вещества, които са пряко свързани с режима и нуждите на спортиста.

Защо се налага допълнителен прием на витамини и минерали?

Основните причини на даден етап да се стигне до прием на витамини и минерали под формата на хранителни добавки са три:

  • Диета, бедна на тези вещества;
  • Здравословен проблем, който пречи на пълноценното им усвояване, когато се приемат чрез храната;
  • Интензивен тренировъчен режим, който повишава нуждата от допълнителен прием.

При активните спортисти и конкретно при състезателите в силови дисциплини често са налице и трите фактора. Спортният хранителен режим понякога изключва храни, които са естествен витаминен източник, което пък от своя страна предизвиква специфична ензимна недостатъчност, която пречи на пълното усвояване на полезните вещества, съдържащи се в храната.

Самите тренировки при дисциплини като атлетика или бодибилдинг представляват огромен стрес за човешкото тяло. Този стрес води до понижаване на защитните сили на организма, което от своя страна води до предразположение към вирусни и бактериални инфекции, а също и до физически травми по време на тренировъчния цикъл. Липсата на някои важни минерални соли и витамини води до понижени нива на калция, а следователно и до намалена костна плътност и мускулен трофизъм.

Кой са най-важните за спорта витаминни добавки?

Говорейки за витамини и минерали, не можем да не споменем витамините А, В, Е и D. Те са пряко свързани с метаболитните процеси в организма. От тях зависи работата на сърдечно-съдовата система, здравето на костите и кожата и не на последно място – състоянието на скелетната мускулатура. Витамин С е изключително важен за спортистите, тъй като е мощен антиоксидант, който се бори с неприятните ефекти на свободните радикали, продуцирани в тялото след интензивно физическо натоварване.

Тъй като има огромно значение качеството на спортните витамини и минерали, 4+ Nutrition се постара да предложи добавки с изключително високо качество. Всички те са под формата на таблетки, а част от тях, разработени по формула, гарантираща продължителното им освобождаване в кръвния поток. Високата концентрация на активните съставки ги прави способни да задоволят по-високите нужди на атлетите, повече от всеки друг подобен продукт, предлаган на пазара.

Кои други витамини и минерали са важни за активно спортуващите?

Особено важни витамини и минерали за спортисти са тези, които вземат пряко участие в редица физиологични процеси, свързани с физическото натоварване. При усилено трениращите мъже и жени недостигът на важни микро и макро нутриенти е сериозен проблем, а това означава, че наред с другите спортни суплементи, те трябва да приемат редовно качествени витамини и минерали.

Сред най-важните в спорта микроелементи са:

Магнезий

Магнезият се съдържа в много храни с растителен и животински произход, но предвид големия разход при спортуващите, неговото количество обикновено е крайно недостатъчно за да покрие повишените нужди. Магнезият има огромна роля в поддържането на нормалната мускулна функция и доказан принос за нормалния енергиен метаболизъм. Недостигът на този минерал се изразява в отпадналост и умора, а при по-активно спортуващите и в мускулни болки и понижена мускулна работоспособност. От него зависи и продукцията на колаген, който е изключително важен за мускулите градивен протеин.

Калий

Говорейки за нужда от прием на витамини и минерали често забравяме за калия, но той е един от минералите с най-обширно влияние върху почти всички важни органи и системи в човешкото тяло, започвайки от сърцето, чиято работа се отразява на общото здравословно състояние. Недостигът на калий води до сериозни сърдечни и бъбречни заболявания, които могат да се отразят пагубно на всеки сериозно спортуващ човек. Калият поддържа нормалното кръвно налягане и се грижи за доброто състояние на централната и периферна нервна система.

Витамини от група В

Витамините от група В са вероятно най-добрите витамини за спортуващи. Смятани в началото за само един единствен витамин, В витамините са всъщност единадесет на брой, като днес се използват само осем от тях – всеки с различен химичен състав и свойства. Добавките, съдържащи всички 8 витамина от тази група са познати като витамин В комплекс. Това е всъщност най-добрата форма за нуждите на трениращите хора, тъй като тя доставя всички витамини в оптимално съотношение, от което зависи както пълното им усвояване, така и въздействието им върху тялото.

Витамините от група В са: Витамин В1, В2, В3, В5, В6, В7, В9 и витамин В12. Те са познати също със специалните си наименования: тиамин, рибофлавин, ниацин, пантотенова киселина, пиридоксин, биотин, фолиева киселина и кобаламин. Витамините от група В участват активно в обмяната на веществата и особено в метаболизма на въглехидрати. Оказват въздействие върху нервната система, храносмилателния тракт и кръвотворенето.

От витамин В комплекс се нуждаят особено много спортистите, придържащи се към хранителен режим, напълно лишен от животински продукти. Витамините от група В и особено витамин В12 (кобаламин) се съдържат основно в месото, черния дроб, яйцата и млечните продукти. Усвояването им от растителни култури е минимално и напълно недостатъчно, за да покрие дневните им нужди.

Омега 3 мастни киселини

Макар и да не спадат директно към категория витамини и минерали, омега 3 мастните киселини са една специална група триглицериди, носещи огромни ползи на занимаващите се със спорт мъже и жени. Омега 3 имат свойството да понижават нивата на лошия холестерол, което ги прави най-добър помощник на сърцето и кръвоносните съдове. Рибеното масло е най-богатият източник на Омега 3 мастни киселини и най-често използвано в спортните среди, поради свойството му да подпомага липидния метаболизъм.